AR Reklamları Instagram Reels ve Stories’e Geliyor
arttırılmış gerçeklik özellikle Apple’ın bu yıl piyasaya sürmesi beklenen gözlükleriyle harika bir geleceğe sahip olabilir. Artık herkesin hayatına entegre olması beklenen teknoloji, reklamcılık bölümünde de bir çığır açacak.
Instagram ve Facebook’ta verdiği reklamlarla şimdiden büyük gelir elde eden Meta, sonunda reklamverenlere heyecanlandıran bir duyuru yaptı. Şirket, Ayrıca Reels ve Facebook Stories’eartırılmış gerçeklik reklamlarının geleceğini duyurdu.
Meta’nın artırılmış gerçeklik reklamları nasıl çalışacak?
- Sephora tarafından Reels reklamı olarak yayınlanan artırılmış gerçeklik filtresi.
Meta’nın artırılmış gerçeklik reklamları, mevcut reklamlar gibi gönderilerin veya hikayelerin ortasında görünmeyecek. reklamlar, Facebook ve Instagram’daki kamera filtreleri aracılığıylakullanıma sunulacaktır.
Kullanıcılar, şimdilik açıklanan isimlere göre Sephora ve Tiffany & Co., güzellik ve mücevher devlerinin filtrelerini kullanabilecek. Bu filtrelerle çekilen fotoğraf ve görseller paylaşıldıkça reklamlar da paylaşılmaktadır. doğal olarakplatformda yer alacak, kullanıcıların karşısına çıkacak.
Bu reklamlar, Meta’nın ilk artırılmış gerçeklik reklamları değildir:
Meta, bu duyurudan önce Facebook ve Instagram akışında ve Instagram Hikayelerindezaten reklam amaçlı artırılmış gerçeklik filtreleri dahil.
Peki bu reklamlar kimin için?
Artırılmış gerçeklik reklamları en yoğun kullanılan sosyal medyadır. Z kuşağı hedeflemektedir. Meta’nın verdiği bilgiler aslında reklamların başarısını gösteriyor. Artırılmış gerçeklik reklamları, 18-24 yaş grubunda normal reklamlara göre %87 daha fazla gösterilmekte ve geri bildirim almaktadır.